מחיקת נקודות חובה

מהן נקודות חובה?

שיטת הניקוד היא אמצעי למעקב אחר עבירות תעבורה שביצעו נהגים. מעבר לעונש המוטל על הנהג (קנס, פסילה וכו’), נצברות לחובתו נקודות, בהתאם לחומרת העבירה. ע”פ הנקודות התקפות הרשומות לחובת נהג, מוטלים עליו אמצעי תיקון.

משרד התחבורה הוא הגורם האחראי להטלת נקודות תעבורה על סוגים שונים של עבירות תנועה.
כמות הנקודות שצבר כל אחד מהנהגים מאפיינת את רמת המסוכנות שלו לאור הניקוד הגבוה שצברו בכל נקודת זמן. מטרת הנהגים היא לפעול לביטול או מחיקת נקודות תעבורה וזאת באמצעות שירותיו של עו”ד בקיא בדיני תעבורה.

פקודת התעבורה קובעת כי נהג אשר צבר לחובתו מספר נקודות בודדות (עד 10 נקודות) אינן גוררות ענישה ולאחר שנתיים אם לא בוצעו עבירות נוספות הנקודות הללו נמחקות.
כאשר מספר הנקודות עולה על 12 ומגיע עד 22 נקודות חלה חובה על הנהג לעבור קורס נהיגה נכונה בסיסי וזאת בכדי למחוק את הנקודות הללו.
כשמספר הנקודות נע בין 34- 24 , מחויב הנהג לעבור קורס נהיגה נכונה ייעודי.
עד עשרים נקודות, תוקפן של הנקודות הוא למשך שנתיים ומעל 22 נקודות, התוקף הוא למשך ארבע שנים.

נהג שצבר למעלה מ-36 נקודות רישיונו ייפסל לתקופה של 3 חודשים. לאחר תקופת הפסילה הוא מחויב לעבור מבחן תיאוריה כדי לקבל בחזרה את רישיון הנהיגה שלו.
נהג שצבר בין 36-72 נקודות ומעלה, רישיון הנהיגה שלו נפסל לתקופה של 9 חודשים ולאחר פרק זמן זה על הנהג לעבור מבחן תיאוריה ומבחן מעשי לשם קבלת רישיון הנהיגה.

אם מדובר בפעם השנייה בתוך 6 שנים שנהג מגיע לצבירה כזו, רישיונו ייפסל לתשעה חודשים והוא מחויב לעבור מבחן תיאוריה, מבחן נהיגה מעשי ובדיקה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
על מנת לא להגיע לעונשים חמורים אלה, הנהג יעשה כל שניתן כדי למחוק את הנקודות אלו.

מומלץ להתייעץ עם עו”ד המתמחה בתחום התעבורה על מנת להצליח למחוק נקודות אלו. עו”ד תעבורה מודע לדרכים השונות לצורך הגשת בקשה למחיקת נקודות. עו”ד הבקיא בתחום יכול להוכיח במקרים ספציפיים שהנקודות הוטלו שלא כדין ולכן יכול לבקש מבית המשפט למחוק נקודות אלו.

עו”ד עמנואל הוא עו”ד בעל ידע וניסיון רב בתחום התעבורה, מתמחה במחיקת נקודות, ביטול פסילת רישיון הנהיגה, מציאת פתרונות יצירתיים להגנה על רישיון הנהיגה וכן מלווה את הלקוח מתחילת ההליך ועד סופו בכל שלב נתון.

דילוג לתוכן