מכירה ורכישת דירה

עו”ד עמנואל אבייב מתמחה בתחום המקרקעין ובעל ניסיון רב בליווי וייצוג משפטי בהליכי רכישה / מכירת נכסי מקרקעין.

ישנם מספר אפשרויות למכירה או רכישת דירה, אפשרות לרכוש מקבלן ויש אפשרות למכור או לרכוש מיד שנייה.

השלבים השונים לרכישת דירה הינם:
1. הוצאת אישור זכויות (נסח טאבו), אישור זה עונה על שלוש מטרות:
   – אימות זהות הבעלים.
   – לבדוק האם יש התחייבויות והערות קודמות.
   – לבדוק האם קיימים עיקולים על הדירה.
2. עריכת הסכם מכר.
3. דיווח לרשויות המס, תשלום המסים וקבלת אישורים לרישום בטאבו.
4. דיווח לעירייה, תשלום חובות לעירייה וקבלת אישורים נוספים לטאבו.
5. לוקחים את כל האישורים שהתקבלו, מכינים שטרות מיוחדים, מחתימים את המוכר ואת הקונה, משלמים אגרה ומפקידים בטאבו לשם ביצוע רישום הזכויות על שם הקונה.

רכישת דירה מקבלן:
דירה חדשה ונוצצת היא חלום של כל אחד אבל לא כל הנוצץ הוא זהב. כשרוכשים דירה מקבלן היא לא רק “דירה על הנייר”- יש מלכודות שעדיף לא ליפול בהן.
לכל קבלן יש את עו”ד שלו, האם זה חכם ונכון להסתמך רק על עו”ד של הקבלן? זוהי טעות נפוצה שרבים נופלים בה מכיוון שיוצאים מנקודת הנחה שאותו עו”ד מייצג גם אותם אך זה לא נכון, עו”ד של הקבלן פועל רק לטובת הקבלן ולכן מומלץ וחשוב להגיע עם עו”ד שייצג גם אתכם בעסקה, שידע מה חשוב לכם בקניית הדירה, על מה לשים דגש ושיראה את טובתכם לנגד עיניו בעסקה זו.

רכישת/מכירת דירה יד שנייה:
בסופו של דבר כל אחד רוצה לחזור מעבודה לבית השייך לו אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם דירה חדשה “מהניילונים” ולכן יש אפשרות לרכוש דירה יד שנייה. חיפושים אחר דירה מתאימה עלולים לקחת זמן רב עד לרגע שבו מתבייתים על הדירה הנכונה המתאימה עבורנו.
גם כאן יש כמה שלבים שצריכים לעשות לפני הרכישה או המכירה של הדירה:
בראש ובראשונה עליכם למצוא עו”ד המתמחה במקרקעין – עסקת מקרקעין הינה עסקה מורכבת וכוללת לרוב סכומי כסף משמעותיים, ישנם התחייבויות רציניות של הרוכש ושל המוכר וכל התהליך מלווה בהסכם מכר מקרקעין ולכן החשיבות הגדולה היא במעורבותו של עו”ד המתמחה בדיני מקרקעין. כמובן שכל צד (הקונה והמוכר) יכולים להביא עו”ד נפרד מטעמו.
לאחר מכן מקיימים משא ומתן בין הצדדים ואז יש עוד כמה תהליכים כגון: תכנון מס, בדיקות משפטיות לפני העסקה, ניסוח הסכר המכר, חתימת החוזה, העברת כסף לנאמן ורישום הערת אזהרה, השלמת חובות המוכר ומסירת החזקה בנכס.
כל התהליכים הללו מלווים על ידי עו”ד המתמחה במקרקעין.

תהליך מכירת / רכישת דירה מקבלן או מיד שנייה הוא תהליך לא פשוט עם לא מעט התעסקויות בטפסים ובחוקים ולכן מומלץ להיעזר בעו”ד המתמחה בתחום דיני מקרקעין שיסביר וינחה אתכם לאורך כל הדרך בעסקה המיוחלת.
למה כל כך חשוב לקחת עו”ד המתמחה בתחום זה? רבים יוצאים מנקודת הנחה שתפקידו של עו”ד הוא לחתום על העסקה, לא משנה איזה עו”ד העיקר שבסוף יחתום וכאן נופלת הטעות הגדולה. עסקה של רכישת או מכירת דירה היא עסקה פיננסית גדולה וזו עסקה שתקבע את עתידכם. אם לא ילווה אתכם עו”ד המתמחה בתחום אתם עלולים למצוא את עצמכם בתוך בור מלא בבעיות וטעויות משפטיות העלולות להיגרר לתביעה משפטית שתימשך שנים ואפילו להפסיד לא מעט כסף.
ולכן הכי כדאי ומומלץ לבחור בעו”ד המתמחה במקרקעין, מומחה שיידע לצפות את הקשיים והבעיות העלולות לצוץ ולנטרל אותם מראש.

עו”ד (חשבונאי) עמנואל אבייב מתמחה בעסקאות מקרקעין ובעל מומחיות חשבונאית, יחד תזכו לליווי משפטי וחשבונאי בכל שלב החל מתכנון הרכישה, תכנוני המס המורכבים ועד למועד החזקה בנכס בפועל.

דילוג לתוכן