תאונות דרכים – תעבורה

במרבית תיקי תאונות הדרכים עם נפגעים יוגש כתב אישום נגד הנהג החשוד בגרימת התאונה אפילו חודשים לאחר התרחשותה.

האמצעי העיקרי של משטרת התנועה למלחמה בתאונות הדרכים היא דרך הגברת האכיפה, בעיקר באמצעות המצלמות. כתבי אישום בגין מעורבות בתאונות דרכים מוגשים בעיקר כאשר התאונה אירעה עקב עבירת תנועה חמורה (אי ציות לרמזור אדום, נהיגה בשכרות, אי מתן זכות להולך רגל, מהירות מופרזת ועוד..) וכאשר יש נפגעים.
במקרים אלו מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעו”ד לשם בחינת נסיבות התיק וייעוץ משפטי מתאים.

מתי יוגש כתב אישום?
ישנם שני תנאים להגשת כתב אישום:
1. ראיות לכאורה לאשמת הנהג בגרימת התאונה – על המדינה להוכיח מעבר לכל ספק סביר שהנהג אשם בגרימת התאונה על מנת שבית המשפט ירשיע אותו. לצורך הגשת כתב האישום כנגד הנהג – מספיק שיש ראיות לאשמתו וכי יש סיכוי סביר להרשעה.
הראיות נאספות על ידי בוחן המשטרה לתיק חקירה וכוללות עדויות של כלל המעורבים, עדויות של עדי ראיה, חקירת החשוד, צילומים מזירת התאונה, סרטונים ממצלמות באזור התאונה, סימני בלימה, כתמים על הכביש, תמרורים ועוד..
בוחן התנועה מרכז את כל הראיות ומכין את חוות דעתו לפיהן. על הבוחן לקבוע מי אשם בגרימת התאונה והאם היה אפשר להימנע מהתאונה או שלא.
2. עניין ציבורי – האינטרס הציבורי להילחם בתאונות הדרכים קיים בכל תיק תאונת דרכים עם נפגעים.

כתב האישום מוגש במקרים בהם נפגע אדם כתוצאה מתאונת דרכים, גם אם מדובר בתאונה עצמית שבו רק הנהג נפגע. לא משנה מי האדם שנפגע.

מה עושים לאחר תאונת דרכים?
בין אם התאונה היא ללא נפגעים ובין אם היא עם נפגעים – צלמו את זירת האירוע ואת הרכב הפוגע והרכב הנפגע מכל צדדיו, את סימני הבלימה על הכביש וכן מפגעים בטיחותיים בכביש במידה וקיימים. זכרו שזמן קצר לאחר התאונה הסימנים ייעלמו מהכביש וכלי הרכב יתוקנו ולכן חשוב לצלם כמה שיותר מהזירה. עו”ד יוכל להיעזר בתמונות אלה כראיות לטובתכם.

מהן חובותיך אם היית מעורב בתאונת דרכים?
החובה החשובה מכל היא לא לעזוב את מקום התאונה ולהעניק סיוע לנפגעים באופן מידי על ידי הזמנת צוותי הצלה. תאונת דרכים יכולה להלחיץ מאוד אך עזיבה של מקום התאונה ללא סיוע לנפגעים רק תחמיר את מצב הנהג!

לנהג יש זכות להיות מיוצג בהליך השימוע על ידי עו”ד ולכן מומלץ להתייעץ עם עו”ד בהקדם האפשרי לאחר התאונה.

עו”ד עמנואל אבייב בקיא בתחום דיני התעבורה בכלל ותאונות הדרכים בפרט. עו”ד מקצועי ומנוסה המייצג את הלקוח בבתי המשפט מול כתבי האישום המוגשים ע”י המדינה.

דילוג לתוכן